Friday 21 December 2012

Hari ini dan Mindless people


Assalamualaikum..

Apa habaq korang semua? Sihat belaka diharapkan.
Ok semua tahu tarikh hari ini 21 Disember 2012. Apa significant tarikh ni?Macam korang tau tarikh ini adalah ramalan kaum Mayan yang mempercayai bahawa Doomsday will be due today!!Tapi  TADAAAA.. nothing happen..Mungkin ramai makhluk mempercayai ramalan kaum ni even siapkan shelter untuk melindungi mereka kalau terjadinya kiamat ini.
I was like pffft when I saw a post pasal shelter nii.Aku rasa, Ya Allah dorang ni tak terfikir ke kalau kiamat pasti takde siapa yang selamat. Why on earth they said it’s doomsday but still have people who survive? It’s doesn’t make any sense if anyone survive..Lagi lawak mereka ni percaya kepada zombie apocalypses. HAHAHAH.. funny though.
Seperti yang kite ketahui dalam Islam telah dicatatkan dalam al-Quran bahawa kiamat itu pasti. Tiada ramalan yang boleh melangkaui apa yang telah termaktub dalam al-Quran. Jika Allah berkehendak maka jadilah.  Adakah kita sedar dengan mempercayai ramalan kiamat bakal memesongkan akidah kita ni? Umat Islam sila sedarkan diri anda!! Jangan mudah percaya ramalan yang nampak menyakinkan. Kita ada Allah, al-Quran dan Sunnah sebagai rujukan. Perlu diingatkan disini bahawa iman yang teguh dapat menepis gejala ramalan ini.  Banyakkan amalan, teguhkan iman. Insya Allah.

Perkara kedua, ramai sangat manusia yang suka fb-ing 24/7 dan memaparkan gambar rumah, check-in almost everytime. It’s quite annoying kalau tiap kali aku nampak kau je.Bukan apa bahaya bila kite paparkan gambar, check-in kita terlalu kerap.

Sila lihat contoh:


“ "Tingkap kotorla,habuk banyak” --- at rumah plastic tepi taman

Motif:tunjuk tv, cabinet,home theatre, kerusi, wallpaper dll

“Slipar flip-flop ke slipar jamban? ----at kedai slipar boye
Motif: Yeay aku kaya dr orang lain, orang lain tak mampu beli

“Muka burok macam mak joyah jual jamu”
Motif: nak suruh orang puji kau tu comel,cantik,hensem dll

   “No one will love you… like I did”
Motif: tunjuk dia ni seorang yang sangat pengasih dan setia. Dia tak sedar Allah lebih mengasihi .

Adakah korang ada sifat-sifat begini?hindarilah dari buat selalu…Bak kata Pak Ajis dalam Ali Baba Bujang Lapok “Untuk KESELAMATAN Diri”

Maaflah sedikit teguran yang mungkin skeptikal. Ambil iktibar bersama.


P/s: internet yang slow atau laptop aku process slow? Confuse.

No comments:

Post a Comment